Το έκζεμα είναι μια χρόνια φλεγμονώδης πάθηση του δέρματος, η οποία επηρεάζει εξίσου και τα δύο φύλα και εμφανίζεται με μεγαλύτερη συχνότητα σε παιδιά παρά σε ενήλικες. Προκαλεί ερυθρότητα, κνησμό, ξηροδερμία, οίδημα ή ρωγμές στο δέρμα και ενδέχεται να προσβάλλει όλο το σώμα, ακόμα και το πρόσωπο, αλλά κατά κύριο λόγο εμφανίζεται στις πτυχώσεις των αρθρώσεων σε γόνατα και αγκώνες, τους καρπούς, το λαιμό και τα άκρα.

Πρόκειται για ένα δερματικό πρόβλημα που ταλαιπωρεί μεγάλο μέρος του πληθυσμού, ενώ ο Οκτώβριος έχει οριστεί ως μήνας ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για την πάθηση.

Υπάρχουν διάφοροι τύποι εκζέματος με υποκατηγορίες, ανάλογα με τους λόγους που προκαλούν την εμφάνισή τους. Η βασική διάκριση είναι ανάμεσα σε ενδογενές και εξωγενές έκζεμα, ενώ ένας από τους πιο συχνά απαντώμενους τύπους εκζέματος είναι η ατοπική δερματίτιδα.

Τι οδηγεί στην εμφάνιση του εκζέματος;

Οι λόγοι που προκαλούν την εμφάνιση εκζέματος δεν είναι ακόμη απολύτως σαφείς. Η εκδήλωση της πάθησης σχετίζεται και με κληρονομικούς παράγοντες, αφού έχει παρατηρηθεί ότι γονείς που έχουν ιστορικό εκζέματος συνήθως μεταφέρουν το ζήτημα και στα παιδιά τους.

Πέρα από την κληρονομικότητα βέβαια, ρόλο παίζουν και διάφοροι περιβαλλοντικοί παράγοντες, όπως οι ακραίες κλιματικές μεταβολές, το αυξημένο στρες, η επαφή με συγκεκριμένα καθαριστικά, σαπούνια και απορρυπαντικά, καθώς και η σκόνη, η γύρη και άλλα αλλεργιογόνα.

Πώς αντιμετωπίζεται το έκζεμα;

Δυστυχώς δεν υπάρχει θεραπεία που να εξαφανίζει το έκζεμα εντελώς. Ωστόσο υπάρχουν αρκετές εναλλακτικές που στοχεύουν στην ανακούφιση του ασθενή. Η θεραπευτική προσέγγιση μπορεί να βασίζεται σε τοπική θεραπεία, φωτοθεραπεία, θεραπεία με ενέσιμα ή και από του στόματος θεραπεία.

Η δερματολόγος Μαρία Τσικελούδη γνωρίζει όλες τις σύγχρονες θεραπευτικές μεθόδους για την ασφαλή και αποτελεσματική αντιμετώπιση του εκζέματος. Επικοινωνήστε με τη δερματολόγο προκειμένου να μάθετε περισσότερα για την πάθηση και να χαράξετε το κατάλληλο θεραπευτικό πλάνο που ανταποκρίνεται στις δικές σας ανάγκες.